Osprzęt

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/SKS%20BLADE%20II/SKS.jpg

Nie tylko rosyjski żołnierz, lecz od dziś już także polski rowerowy fanatyk dobrze wie, że najlepszym przyjaciem na linii frontu jest jego własna saperka. Można nią otworzyć butelczynę, można wykopać latrynę, zbudować helikopter, lecz przede wszystkim można się okopać, a czasami nawet ochronić przed deszczem, błotem i kamykami. Warunek jest tylko jeden - trzeba mieć na wyposażeniu najnowszy model SKS-ów.

Michał Śmieszek

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/kierownica%20answer%20protaper%20685/res/IMGP1339r.jpg

Mateusz, przetestujesz kierownicę? Jasne...ale zaraz, zaraz...co ja o niej napiszę? Że jest długa, w przekroju okrągła, że można na niej zamontować wszystko, co ma obejmę, albo chociaż otworki na zipy? A fajna chociaż ona i odpowiednio długa?

Mateusz Nabiałczyk

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/siodelko_rose/rose_otw.jpg

Jak ważny jest prawidłowy dobór siodełka rowerowego przekonujemy się stosunkowo szybko, już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jesteśmy wstanie określić nasze wzajemne relacje. Czy będą one naznaczone dużym dyskomfortem, czy też wręcz przeciwnie, będą zachęcały do długich wypadów w teren. Poszukując własnego kształtu pod czterema literami, trafiłem na siodełko, mało mi znanej dotychczas, niemieckiej marki ROSE

Tadeusz Pietrzak

Add a comment

 

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/BBB_MountainGo/P3232256.JPG


"Cudowne dziecko dwóch pedałów"...teraz hasło na czasie, poprawne politycznie, albo i nie poprawne. Niemniej rower bez porządnych pedałów, to nie rower, lecz hulajnoga. A kolarz bez dwóch pedałów, to zwykły... zagalopowałem się. W tak oto niezwykłych okolicznościach przyrody zakończył się długodystansowy test kompletu "espedów" BBB

 

Michał Śmieszek

Add a comment

http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/Sprzet/Testy/SiodloWTB_VOLT_SLT_957/big/wtb_update1.JPG

Test czegokolwiek, nawet obwarowany zaawansowanymi procedurami, jest zawsze kwestią subiektywnej oceny testera. Przypadek siodła rowerowego jest ewidentnym przykładem tej tezy. Albo siodło jest „do d**y” albo wprost przeciwnie.

Artur Drzymkowski

Add a comment

Econom-Force

No i zaczął się ciemniejszy okres sezonu rowerowego w naszym kraju. Po zmianie czasu, powroty do domu z roboty będę miał po ciemku. Jeżdżąc, na co dzień po dużym mieście, przeważnie dobrze oświetlonymi ulicami, stosuję oświetlenie właściwie tylko do dobitnego zaznaczenia swojej obecności, ale czasem ciągnie wilka do lasu - np. Ciemnego Lasu Kabackiego;)

Artur Drzymkowski

Add a comment

BCP-52WAH

Kiedyś wystarczył prosty licznik, gdzie było 6 funkcji na krzyż. Wraz z rozwojem elektroniki, minimalizacją układów i wzrostem ich mocy obliczeniowej szybko okazało się, że w małą przestrzeń nieznacznie większą od pudełka zapałek można upchać tryliard mniej lub bardziej potrzebnych funkcji, dzięki czemu zwykły prędkościomierz zamienił się w centrum dowodzenia i rejestracji.

Michał Śmieszek

Add a comment

PB213690

Prawie jak bliźniaki, ale "prawie robi wielką różnicę". Pod nogę wpadły dwa komplety mechanizmów korbowych Aerozine. Oprócz zbioru kolekcji nowych doświadczeń tests stworzył okazję do przetestowania naszej kondycji.

Piotr Makowski i Michał Śmieszek

Add a comment

DSC04039

O napędach można bez końca… Ale ożywienie dyskusji następuje w momentach przełomowych. Tak jest i teraz, kiedy w rowerach górskich napędy 10-rzędowe coraz śmielej zdobywają rynek i zwolenników tego rozwiązania. Od momentu pokazania się na rynku grup 10-rzędowych najpierw najwyższych grup 2x10, a następnie 3x10 oraz dość szybkiego zastosowania tych rozwiązań w grupach niższych, od razu ożywiła się dyskusja o zasadności używania napędu 3x10 w rowerze górskim. Dyskusja dyskusją, ale pedałować i tak trzeba. Do mojego roweru trafił napęd firmy Sram X9 3x10 i w teście długodystansowym spróbuję odpowiedzieć na pytanie o celowości stosowania takiego napędu oraz jakości jego pracy.

Ryszard Biniek

Add a comment

Accent Blade Titanium

Spartańskie matki żegnały swoich synów sentencją: "Wróć z tarczą lub na tarczy". Ucieczka z pola walki nie wchodziła w grę...jednak tarcza musiała być odpowiedniej jakości, aby wytrzymać ciało wojownika lub uderzenie mieczem. Minęły wieki, a tarcze nadal istnieją . Które wybrać aby przeżyć?

Michał Śmieszek

Add a comment

P1230559

"Who's that flyin' up there...Is it a bird, no!....Is it a plane, no!...Is it the Pancake.....Yeeeeeeeesssss!!, Come on, let's brake again..." - zapewne tak śpiewałby Chubby Checker, gdyby dane mu było testować arcydzieło minimalizmu uznanego tajwańskiego producenta układów hamulcowych, firmy Ashima. Na szczęście to Nam przypadła ta przyjemność, dlatego przez najbliższe miesiące będziemy katować zestaw prawdopodobnie najlżejszych na rynku hydraulicznych hamulców tarczowych, tzw "Naleśników" (ang: pancake). Lubimy nasze krajowe wyroby jajopochodne, więc mamy nadzieję, że azjatyckie nie przyprawią nas o ból brzucha. Twista czas zacząć!

Michał Śmieszek

Add a comment

DSC06376

Wielu z nas, rowerzystów, zapytanych o licznik rowerowy odpowie, że... jest to urządzenie elektroniczne dodatkowo montowane na rowerach, zazwyczaj posiadające prędkościomierz, licznik dzienny przejechanego dystansu, całkowitego przebiegu oraz zegarek. A co w przypadku, gdy urządzenie posiada kilkadziesiąt funkcji, cyfrową transmisję danych, a do zapisania i odtworzenia niektórych z nich potrzebne jest oprogramowanie i komputer? W przypadku licznika Ciclomaster CM 8.3A śmiało możemy przyjąć nomenklaturę „komputerek rowerowy”.

Tadeusz Pietrzak

Add a comment